الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین
پیشآمد ایام فاطمیه، مصیبت عظمی، شهادت صدیقه کبری است .
وظیفه همه شما در این ایام، بیان عظمت آن حضرت است . کسی این گوهر را نشناخت . هر موجودی مبدئی دارد و منتها و وسط . مبدأ چیست؟ منتها چیست؟ وسط چیست ؟ اگر این سه کلمه فهمیده بشود صدیقه کبری شناخته شده .
اما مبدأ : بهتر از همه کلمات کسانی است که عارف هستند به جواهر وجود .
لِمَ سميت فاطمة الزهراء زهراء؟ - این اسم سِرَّش چیست؟ این سؤال؛ مسئول عنه صادق آل محمد است.-فقال :
این جمله را کی فهمید ؟ آن کسی که آیه نور را بفهمد :
مشکات آیه نور، فاطمه زهرا است؛ مصباح اول، امام حسن مجتبی است؛ مصباح دوم، خامس آل عبا است . منتهای آیه :
این مبدأ است:
مطلب به قدری مهم است
اما منتها : منتهای این وجود آن وقتی است که... اولا قیامت را بشناسید. قیامت یعنی
بعد او می رسد به قائمه عرش؛ وقتی رسید ختم می کند محشر را؛ ناگهان... همه غافل، از زیر معجر یک پیراهن غرقه به خون روی سرش؛ بعد که انداخت می گوید: یا رب! شیعتي . جبرئیل نازل می شود می گوید: خدا به توسلام می رساند می گوید: این پیراهن را از سر بردار هرچه می خواهی بخواه؛ حاجتت بر آورده است .
بعد حاجتی که می خواهد: اللهم أرنی الحسن والحسين. دیگر گفتنی نیست. او با جگر پاره پاره و این با سر بریده ؛ هردو در محشر، حاضر . این هم منتها .
اما وسط : لم سمیت الزهراء زهراء ؟ امام ششم فرمود : کلما قامت في محرابها تزهر نورها لملائکة السماء. این چه باطنی است ؟ وقتی در محراب می ایستاد نور از باطن به عرش تجلی می کرد . این نور باطن اوست . حالا فکر کنید در محراب عبادت، پهلوی شکسته، بازوی ورم کرده، قامت فی محرابها حتی تورمت قدماها ؛ قدمها ورم کرده از نماز . این قیام او در محراب عبادت . این مبدأ، این منتها، این وسط .
قال سألت أبا عبدالله عن فاطمة لم سميت زهراء؟ فقال:
امیدواریم در این فاطمیه - که هفته دیگر شهادت صدیقه کبری است- عموم هیئات برای تسلیت قلب مقدس امیرالمؤمنین همه بیرون بیایند. همه شما موظف اید مردم را بیدار کنید . آن کسی که پیغمبر در اُحُد آمد به دیدن او؛ دید فتیله در سوراخهای بدن می دوانند؛ پیغمبر هم اشک ریخت اما او خودش گفت: ان ذلک فی ذات الله قلیل . صبح نوزدهم ضربت به فرق خورد؛ سر دو نیمه شد لبخند زد گفت:
إلهي بحق فاطمة وأبیها وبعلها وبنیها والسرّ المستودع فیها لا تفرق بيننا وبينها طرفة عين أبدا