حجّ افراد
تفاوتهای حج تمتع با حج افراد
اوّل: در حجّ تمتّع ارتباط عمره به حجّ و انجام هردو در يك سال معتبر است ـ چنان كه گذشت ـ و اين در حجّ افراد معتبر نيست، مگر به سبب عارضى، مثل اين كه نذر كند آن دو را در يك سال انجام دهد، و يا بر انجام آن دو در يك سال اجير شده باشد، و يا استطاعت انجام هردو را در يك سال داشته باشد.
دوم: آن كه در حجّ تمتّع قربانى كردن واجب است ـ همان طور كه گذشت ـ ولى در حجّ افراد قربانى كردن معتبر نيست.
سوم: آن كه در حجّ تمتّع، در حال اختيار، تقديم طواف و سعى بر وقوف در عرفات و مزدلفه جايز نيست، ولى در حجّ افراد جايز است.
چهارم: آن كه احرام حجّ تمتّع بايد از مكّه باشد، ولى احرام حجّ افراد براى كسى كه اهل مكّه است از مكّه، و براى كسى كه منزلش در حدّ فاصل بين ميقات و مكّه قرار گرفته از منزلش، و براى غير آنها از ميقات مى باشد.
پنجم: آن كه در حجّ تمتّع واجب است عمره آن پيش از حجّ به جا آورده شود، ولى در حجّ افراد معتبر نيست، بلكه احتياط واجب اين است كه حجّ افراد پيش از عمره مفرده به جا آورده شود.
ششم: آن كه انجام طواف مستحبى پس از بستن احرام حجّ تمتّع جايز نيست، ولى در حجّ افراد جايز است.
تبدیل احرام حج افراد مستحبی به عمرة تمتع
طواف مستحبی و واجب بعد از احرام حج افراد و ۲بار تلبیه بعد از نماز آن